Çevrenin korunması, çevre kirliliğinin önlenmesi ve kamuoyunun çevre konusunda duyarlılığının geliştirilmesi amacıyla 5 Haziran Dünya Çevre Günü İlimizde çeşitli etkinliklerle kutlandı. Saat 10.00’da Kültür Merkezi’nde düzenlenen programa Vali Yardımcımız Sayın Ahmet ATILKAN, Bolu Belediye Başkanımız Sayın Alaaddin YILMAZ, İl Emniyet Müdürü Sayın Armağan Adnan Erdoğan, İl Jandarma Komutanı Sayın Jnd.Alb.Nadir ÇELİK, İl Müdürümüz Sayın Osman KAZGAN ve İl Müdürlüğü personeli, İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Yusuf CENGİZ, Bolu Bağışçılar Vakfı Genel Sekreteri Öznur AKKAYA, Okul Müdürlerimiz, Uygulamalı Çevre Eğitimi Projesinde yer alan okul öncesi, ilkokul ve ortaokulların çevre kulüplerinde yer alan öğrencileri ve öğretmenleri ile diğer davetliler katıldı.
Programda; açılış konuşmasını İl Müdürümüz sayın Osman KAZGAN yaptı. KAZGAN yaptığı konuşmada; “İsveç’in Stocholm kentinde 1972 yılında yapılan Birleşmiş Milletler Çevre Konferansında alınan bir kararla, 5 Haziran, Dünya Çevre Günü olarak kabul edildi. Bu tarihten günümüze 5 Haziran, Dünya Çevre Günü olarak kutlanmaktadır. Çevre Günü kutlamasının, çevre kirliliğinin etkilerine ve sonuçlarına dikkat çekmeye, daha sağlıklı bir çevre için, daha temiz bir dünya için çabaları yoğunlaştırmaya, vesile olmasını temenni ediyorum.
Son yıllarda hemen herkesin farkında olduğu, insanlığın geleceğini yakından ilgilendiren ve evrensel bir tehlike oluşturan, çarpık kentleşme, sağlıksız sanayileşme, beslenme ve enerji konusunda yaşanan problemler, azalan ve tükenen canlı türleri, artan kirlilik ve iklim değişikliklerinin neden olduğu, global çevre kirliliği, çağımızın önde genle sorunlarıdır.
Doğayı kirleten ve ekolojik dengeyi bozan başlıca etken insan unsurudur. Çevre kirlenmesini, insanın doğaya verdiği zarar diye de tanımlayabiliriz. Normal şartlarda kendi kendini temizleme özelliği olana doğa, insanın çeşitli faaliyetleri sonucunda aşırı kirlenmekte ve kendi gücünü aşan bu kirlenmeyi tolore edememektedir.
İnsan faaliyetleri sonucu ortaya çıkan sanayi atıkları, yakıtlarla ortaya çıkan gazlar, dumanlar, petrol ve ilaç atıkları, plastik ürünler, spreyler, suni gübreler ve çöpler çevre kirliliğine sebep olan en önemli etmenlerdir.
Genel olarak bütün dünyada plansız endüstriyelleşme ve sağlıksız kentleşme, nükleer silah denemeleri, bölgesel savaşlar, tarımda kimyasal maddelerin bilinçsizce kullanılması, gerekli çevresel tedbirler alınmadan ve arıtma tesisleri kurulmadan yoğun üretime geçen sanayi tesisleri, çevre kirliliği tehdidini önemli boyutlara çıkarmaktadır.
Sürdürülebilir kalkınma, insan ile doğa arasındaki denge kurularak doğal kaynakları tüketmeden, gelecek nesillerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve kalkınmasına imkân verecek şekilde bu günün ve geleceğin yaşamını ve geleceğini programlama anlamını taşımaktadır. Gelecek nesillere iyi bir çevre bırakmak için çevre dostu teknolojinin gelişmesi ve yaygınlaştırılması sürdürebilirliğin ön koşullarından biridir.
Bir yandan sürmekte olan ekonomik büyümeyi desteklemek, bir yandan da doğal ve tarihi güzellikleri ile yeryüzünden başka bir yerde görülmeyen bir ekolojik ortama sahip olan ülkemizde, çevre kalitesini arttırmak; havasıyla, suyuyla, yeşil alanlarıyla temiz bir çevre oluşturmak temel hedefimizdir.
Çevre sorunlarının, kalkınma ve ekonomik gelişmeyle ilgisi olmasıyla birlikte, gerekli önlemler alındığı taktir de bu çok önemli olan iki konu birlikte çözülebilir, birlikte yürüyebilir. Genç bir nüfusa sahip olan ülkemizde üretimin arttırılması ve ekonomik gelişmenin önemi çok açıktır. Bu bakımdan kalkınmanın önüne her zaman çevre problemlerini çıkarmamalı, hem ekonomik kalkınmayı gerçekleştirmeli hem de çevreyi korumalıyız. Bu dengeyi çok iyi kurmalıyız. Unutulmamalıdır ki! Biz doğayı korudukça doğa da bizi korur.
Mevcut çevre sorunlarının çözümü için resmi otoritelerin gerekli tedbirleri almasının yanı sıra, bütün herkesin çevre konusunda bilgilendirilmesi, bilinçlendirilmesi ve olumlu tüketim alışkanlıklarının kazandırılması gerekmektedir.
Mavi bir gökyüzü, yemyeşil tabiatı ile insanlığa örnek teşkil edecek “yaşanılabilir çevre ve şehirlere” sahip olmak için çalışılmalıdır.
Bu amaçla, ilimizde yürütülen projelerle, atık yönetiminden temiz enerjiye, kaliteli içme suyu temininden doğanın korunmasına kadar her alanda yoğunlaştırılan çalışalar sonucunda, vahşi çöp dağlarından elektrik üretilen modern atık bertaraf tesislerine geçilmiştir.
5 Haziran Dünya Çevre Günü, tüm bu konuları bir kez daha düşünmek, yapabileceklerimizi gözden geçirmek, daha yoğun ve kesintisiz bir mücadele sürdürme kararı almak ve uygulamaya koymak için bir fırsattır. Bu vesile ile tüm katılımcıların ve insanlığın 5 Haziran Dünya Çevre Gününü kutluorum. Gelecek yarınlara daha yaşanabilir bir dünya bırakmak dileğiyle katılımlarınızdan dolayı hepinize teşekkür ediyor,
Saygılar sunuyorum dedi.
Açılış konuşmasının ardından Kültür İlkokulu öğrencileri tarafından; Ront gösterisi, slayt gösterimi ve şiir dinletisi gerçekleştirildi.
Gösterilerin ardından il genelinde düzenlenen çevre yarışmalarında dereceye giren okullar için ödül töreni düzenlendi. Bu kapsamda;
Bolu Belediye Başkanlığı tarafından organize edilen “Atık Pil Toplama Kampanyası” ve Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından organize edilen “En Temiz Okul” ve “En Çevreci Bahçe” yarışmaları ile Çevre Eğitimi Projesinde dereceye giren okullara ödülleri ve teşekkür belgeleri verildi.
Yarışmalarda dereceye giren okul ve öğrenciler aşağıda belirtilmiştir:
ATIK PİL TOPLAMA KAMPANYASI;
1.YUNUS EMRE İLKOKULU
2.VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ ANAOKULU
3.MUDURNU YAZILAR ORTAOLULU ORTAOKULU
ANAOKULLARI KATEGORİSİNDE;
EN TEMİZ OKUL YARIŞMASI BİRİNCİSİ; VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ ANAOKULU
EN ÇEVRECİ BAHÇE YARIŞMASI BİRİNCİSİ; SOLMAZ VE AHMET BAYSAL KADRİYEANA ANAOKULU
ÇEVRE EĞİTİMİ PROJESİNİ EN İYİ UYGULAYAN OKUL YARIŞMASI BİRİNCİSİ; BOLU BAĞIŞÇILAR VAKFI ANAOKULU
İLKOKUL-ORTAOKUL KATEGORİSİNDE;
EN TEMİZ OKUL YARIŞMASI BİRİNCİSİ; BEHİYE BAYSAL İLKOKULU-ORTAOKULU
EN ÇEVRECİ BAHÇE YARIŞMASI BİRİNCİSİ; KÜLTÜR İLKOKULU
ÇEVRE EĞİTİMİ PROJESİNİ EN İYİ UYGULAYAN OKUL YARIŞMASI BİRİNCİSİ; DAĞKENT KIROĞLU EĞİTİM VE SAĞLIK VAKFI İLKOKULU-ORTAOKULU